jueves, 4 de abril de 2013

“En una societat addicta a la informació, l’habilitat clau és protegir-se del 99,99% de la informació, que és irrellevant”

El sociòleg polonès i Premi Príncep d’Astúries Zygmunt Bauman va clausurar a Barcelona el dia 11 de Març el debat “En comú” amb una concorreguda conferència sobre com ha canviat el model d’aprenentatge i educatiu.

Bauman va remarcar que els joves s’incorporen a un món adult on imperen la precarietat i la inseguretat, amb poques oportunitats per acumular l’experiència necessària per afrontar el futur. "Esteu condemnats a viure una època molt interessant" va citar.

Va explicar que s’ha perdut el vincle que existia entre mestres i alumnes. Vivim un moment on l’aprenentatge és continu i constant i l’acumulació de coneixement ja no té cap mena de sentit. Bauman argumenta que cap cervell humà és capaç de retenir el coneixement disponible i que és molt difícil saber distingir la informació útil de la completament irrellevant.
Quin ha de ser el paper de les institucions educatives en un context així? Bauman respon que escoles i universitats s’han de reinventar i crear noves formes d’ensenyament. És a dir, cal inventar noves formes d'educar, més enllà de les institucions establertes.

Destaco una cita seva on diu que “En una societat addicta a la informació, l’habilitat clau és protegir-se del 99,99% de la informació, que és irrellevant”. Actualment, patim un bombardeig d'informació brutal per tots els mitjans possibles (Internet, premsa, TV, ràdio, ...). Fins a un punt on ja no sabem discernir allò important del que realment no ho és i en moltes ocasions rebutgem informació molt valuosa. 


En aquesta entrevista, podeu escoltar algunes de les reflexions de Bauman sobre l’educació i la precarietat juvenil.


També podeu veure la conferència completa de Zygmunt Bauman al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de  Barcelona).

No hay comentarios:

Publicar un comentario